Köpevillkor, frakt och personuppgiftspolicy
Våra priser och vårt sortiment
Alla priser i vår e-butik visas i svenska kronor och inklusive moms. Priserna gäller tillsvidare och kan ändras utan förvarning. Även sortimentet kan ändras utan förvarning. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga färg och utseende. Bilder som förekommer i vår webbutik ska inte ses som exakta avbildningar av en viss vara. Vi reserverar oss mot eventuella fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment.
Beställning via nätbutiken
Orderbekräftelse
När beställningen är gjord i e-butiken skickas automatiskt en orderbekräftelse till dig via e-post, som en bekräftelse på att ordern har kommit fram till oss.
Leverans
Normalt skickar vi dina varor dagen efter du beställt, förutsatt att de finns på vårt lager. Räkna med att transportören därefter behöver 1-3 arbetsdagar.
Tillfälligt slut på en vara/Beställningsvara
Om vi har tillfälligt slut på vårt lager eller om varan är en beställningsvara avgörs leveranstiden av tillgången hos våra leverantörer. Leveranstiden kan då bli längre. Vid längre leveranstid försöker vi alltid kontakta dig.
Det går då att avbeställa del av ordern eller hela ordern. Alternativt kan du få resterande varor skickade vid ett senare tillfälle. Vid delleverans debiteras hela köpbeloppet vid första leverans och de resterande varorna skickas när de åter finns i lager.
Ångerrätt och retur
Skulle köpet ångras av någon anledning gäller öppet köp inom 14 dagar samt bytesrätt inom 30 dagar, under förutsättning att giltigt kvitto kan visas.
Skicka din retur till:
Nacka Byggnadsvård AB
Eknäsvägen 2
132 44 Nacka.
Bifoga din packsedel eller ordernummer, namn och kontaktuppgifter och skriv tydligt vad ärendet gäller. Varan får inte vara använd och eventuell förpackning måste vara hel och ren. Förpacka din retur väl så att varorna inte går sönder i returfrakten.
Om du betalar via faktura så krediterar vi för varan via Klarna som i sin tur kontaktar dig för att få ditt kontonummer så att de kan sätta in pengarna till dig. Om du betalar via kort så sätter tillbaka pengarna på samma konto.
Vi återbetalar inte för frakten till dig eller för fakturaavgiften. Returpaket får inte skickas mot postförskott/efterkrav. Returfrakten betalas av kunden.
Returrätten gäller inte för specialbeställda/kundanpassade varor som emaljskyltar, textilkabel, kranar i specialutförande etc. och inte heller för andra beställningsvaror. Om produktion samt materialleveranser av de specialbeställda varorna påbörjats har du inte rätt att avbeställa varorna utan en kostnad för dig.
Om du valt att betala via faktura, rekommenderar vi dig att betala den så att du undviker påminnelseavgifter eller betalningsanmärkningar, eftersom faktureringen sköts via Klarna och inte av oss.
Vilka får handla?
Du som har fyllt 18 år är välkommen att handla i vår webbutik. I annat fall skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet genomförs. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Nacka Byggnadsvård AB lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls alltid.
Frakt
Allmänt
Kostnaden för paket och pall varierar beroende på produkternas vikt och storlek. Om varor i en beställning är skrymmande eller överskrider en total vikt på 20 kg för privatperson respektive 30 kg för företagspaket, skickas det med DSV på pall till din hemadress eller till företagets adress.
Om du vill kan du själv boka leverans med valfritt transportbolag. Meddela oss i sådana fall.
Leveranssätt
Hämta i Nackabutiken
Du kan välja att hämta varorna vår butik i Nacka. Vill du hämta på Överjärva Byggnadsvård, skriv en kommentar på din order eller kontakta oss via mail; info@nackabyggnadsvård.se eller på telefon 08-55 66 09 99. Vid hämtning i butik meddelar vi när beställningen är sammanställd och redo att hämtas. Normalt kan du hämta ut din order dagen efter du gjort din beställning, förutsatt att alla varor finns i lager. En beställning som är sammanställd och meddelad måste hämtas inom 7 arbetsdagar.
Paket till privatperson
Paketet skickas med Schenker Privpak. Ombudet SMS-aviserar med ett löpnummer när paketet finns att hämta. Om ni i stället valt brevavisering kommer det information i brevlådan. Avisering kostar inget extra. För att utlämning av paket ska ske måste mottagaren styrka sin identitet genom uppvisande av legitimation. Utlämning till annan än adresserad mottagare kan ske genom uppvisande av mottagarens respektive budets legitimation. Påminnelseavisering sker sju (7) dagar efter ankomst till paketombudet. Outlösta paket returneras till Nacka Byggnadsvård 14 dagar efter ankomsten till ombudet.
Transportskador och trasiga produkter
Du måste själv agera när du tar emot ditt paket. Kontrollera förpackningens tillstånd när det lämnas ut till dig. Om paketet har fått en fraktskada ska det fraktskadeanmälas senast 7 dagar efter mottagandet annars är reklamationen inte giltig. Dokumentera alltid skadorna med foto. Spara skadat gods tills du har fått din ersättningsleverans.
Ej uthämtade paket
Tänk på att hämta ut ditt paket i tid. Skickas paketet tillbaka till oss debiterar vi en extra avgift för våra kostnader för frakt, returfrakt och annan hantering.
Företagspaket
Paketet skickas med Schenker Parcel. Beställningar från företag som valt företagspaket levereras direkt till företaget. Mottagaren måste vara anträffbar under normal arbetstid, kl. 07.00–16.00. Om så inte är fallet ger Schenker två alternativ:
1. Sändning kan hämtas på DB Schenkers terminal vid överenskommen tidpunkt.
2. Sändning körs ut mot extra debitering efter överenskommelse med mottagaren.
Transportskador och trasiga produkter
Du måste själv agera när du tar emot ditt paket. Kontrollera förpackningens tillstånd när det lämnas ut till dig. Om paketet har fått en fraktskada ska det fraktskadeanmälas senast 7 dagar efter mottagandet annars är reklamationen inte giltig. Dokumentera alltid skadorna med foto. Spara skadat gods tills du har fått din ersättningsleverans.
Ej avlämnade paket
Om paketet inte kan avlämnas debiterar vi en extra avgift för eventuella kostnader för returfrakt och annan hantering som kan uppstå.
Pall
Försändelsen skickas till er med speditionsföretaget DSV Road AB. Det är viktigt att du uppgett ett telefonnummer där vi kan nå dig mån-fre mellan kl. 07.00-16.00. Leverans sker helgfria vardagar inom ett specifikt tidsintervall.
Observera att det måste finnas en mottagare på den leveransadress som du anger i din beställning. Den som tar emot godset ska vara myndig och kunna legitimera sig. Du skall vara chauffören behjälplig vid lossningen.
Transportskador och trasiga produkter
Kontrollera godset tillsammans med chauffören så att allt är helt och att alla kollin är levererade. Vid synliga skador på gods eller emballage, eller vid avsaknad av kolli skall detta skriftligen noteras på fraktsedeln av både chaufför och dig, direkt vid mottagandet. Skadan/avsaknaden anmäls därefter av dig till Nacka Byggnadsvård AB. Om skadan/avsaknaden inte är anmäld på fraktsedeln är transportreklamationen inte giltig. Du får då själv stå för de kostnader som kan uppstå. Dolda skador, som inte kan konstateras vid godsmottagandet, ska anmälas senast 7 dagar efter mottagandet annars är reklamationen inte giltig. Dokumentera alltid skadorna med foto. Spara skadat gods tills du har fått din ersättningsleverans. Görs en överenskommelse med transportören att godset får levereras utan att du är hemma, övergår ansvaret för varorna på dig och du äger inte rätt till ersättning eller skadestånd vid skada eller saknat gods.
Betalsätt
Kortbetalning
Du kan betala med Visa och Mastercard. Kortbetalning via Nacka Byggnadsvård är helt säker. Alla kortuppgifter sänds via en säker krypterad anslutning direkt till vår kortinlösare Uppgifterna går inte genom oss och sparas inte heller hos oss. Ingen extra avgift debiteras vid betalning med kreditkort.
Postförskott/Efterkrav
Betalningen av din order sker vid avhämtning av paketet hos ditt ombud. Det tillkommer en postförskottsavgift. Tänk på att hämta ut paketet omgående. Om du inte hämtar ut ditt paket kommer du debiteras för samtliga våra fraktkostnader.
Övrigt
Alla varor förblir Nacka Byggnadsvård AB egendom till dess att full betalning erlagts.
Force Majeure
Både Nacka Byggnadsvård och kund ska vara befriade från fullgörande av köpet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som Nacka Byggnadsvård eller kund inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar köpets slutförande: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som Nacka Byggnadsvård eller kund ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar Nacka Byggnadsvårds eller kunds fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.